ihmisiä aulatilassa kuvattuna yläviistosta

Luomuliiton kevätkokous 2024

Luomuliiton kevätkokouksen yhteydessä järjestetään LuomuHiili-hankkeen aloitustilaisuus sekä Luomuinstituutin tutkimustyöpaja.

Aika: 9.4. klo 09.30–16.00 Paikka: Mustiala, HAMK juhlasali, Mustialantie 130, Tammela

Koko tapahtumaa voi seurata myös etänä, kokoukseen ja työpajaan osallistuminen on mahdollista myös verkossa. TERVETULOA!

Päivän ohjelma:

09.30 Aamukahvit

10.00 Tilaisuuden avaus Janne Rauhansuu, pj. Luomuliitto

10.05 LuomuHiili hankkeen esittely, Susann Rännäri, tj, Luomuliitto

10.20 Hiiliviljelyn haasteet, kokemuksia Carbon Action -hankkeesta, Tuomas Mattila,  erikoistutkija ja agroekologian dosentti, Suomen ympäristökeskus

10.50 Mitä olemme oppineet maaperän hiilestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä luomu- ja tavanomaisella pellolla: tapaus Yöni, Jussi Heinonsalo, metsämaatieteen professori, Helsingin yliopisto

11.20 Keskustelua

11.30 Luomuinstituutin tarjoama lounas

12.30 Luomuinstituutin tutkimustyöpaja

Luomuinstituutti tekee uutta tutkimusstrategiaa vuoden 2024 aikana. Uusi strategiakausi ajoittuu vuosille 2025–2030. Luomuliiton kevätkokouksen yhteydessä järjestettävässä työpajassa halutaan kerätä aineistoa strategiatyötä varten. Työpaja on kohdennettu luomuviljelijöille, joiden näkemyksiä erityisesti kaivataan. Tule kertomaan, mitä toiveita ja tarpeita luomututkimukselle mielestäsi on tulevina vuosina. Teemoina työpajassa ovat luomukotieläintuotanto, luomukasvintuotanto, luomuelintarvikkeet ja kuluttajuus sekä luomu yhteiskunnassa.

14.30 Kahvitauko, jonka yhteydessä jaetaan Luomunyrkki kunniamaininta

14.45 Kevätkokous – kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat

16.00 Ohjelma päättyy

Kokous on avoinna kaikille jäsenille. Kokoukseen ei ole pakko ennakkoilmoittautua, mutta tarjoilujen ennakoimiseksi toivomme paikan päällä tilaisuuteen osallistuvilta ilmoittautumista 2.4. mennessä. Verkossa osallistuvien ilmoittautumisia otetaan vastaan 8.4. asti. Kaikille ennakkoon ilmoittautuneille lähetämme kokousmateriaalit ennakkoon. Ilmoittaudu täyttämällä tämä sähköinen lomake.