Luomuliitto Farmarissa 4.–6.7

Tule Luomuliiton, Ekoviljelijöiden ja Lyckegårdin yhteiselle osastolle KE 130 juttelemaan luomutuotannosta ja Luomuliiton toiminnasta.

Farmarissa voit ilmoittautua LuomuHiili-hankkeen pienryhmätoimintaan, keskustella ajankohtaisista edunvalvontaan ja vaikuttamiseen liittyvistä teemoista sekä Ekoviljelijöiden paikallistoiminnasta, Lyckegårdin laitteista sekä ProAgria Etelä-Pohjanmaan Luomu tavoitteisiin LUOTA -hankkeen toiminnasta.

Luomuliitosta koko messujen ajan paikalla ovat toiminnanjohtaja Susann Rännäri, agrologitutkinnon asiantuntijaharjoittelija Kristiina Ojala Hämeen ammattikorkeakoulusta sekä LuomuHiili-hankkeen asiantuntijamme Erkki Vihonen. 12 EU-maan yhteisessä hankkeessa kehitetään ilmastoviisasta luomuviljelyä. Perjantaina osastolla päivystää myös Luomuliiton puheenjohtaja Janne Rauhansuu.

Ekoviljelijät ry on Luomuliiton paikallinen luomutuottajien yhdistys Etelä-Pohjanmaalla. Ekoviljelijöistä Juhana Hilmonen on paikalla torstaina ja Risto Mäkipernaa pe-la kertomassa omasta tuotannostaan ja Ekoviljelijöiden toiminnasta.

Lyckegårdin edustajien kanssa voi keskustella erityisesti luomutuottajien tarpeisiin kehitetyistä mekaanisen rikkakasvitorjunnan laitteista.

ProAgria Etelä-Pohjanmaan luomuasiantuntijoita on osastolla tavattavissa seuraavasti:

• to 4.7. Suvi Alatalo – luomukasvintuotannon asiantuntija
  • pe 5.7. Jari Luokkakallio – luomukasvintuotannon asiantuntija
  • la 6.7. (klo 10–12) Inkeri Räisänen – luomukotieläintuotannon kesätyöntekijä

Torstaina 4.7. illalla järjestämme jäsenille Farmari-jatkot, lisätietoa tuottajajäsenten uutiskirjeessä.