Luomuliitto Farmarissa 4.-6.7

Tule Luomuliiton, Ekoviljelijöiden ja Lyckegårdin yhteiselle osastolle KE 130 juttelemaan luomutuotannosta ja Luomuliiton toiminnasta.

Farmarissa voit ilmoittautua LuomuHiili-hankkeen pienryhmätoimintaa, keskustella ajankohtaisista edunvalvonnan ja vaikuttamiseen liittyvistä teemoista sekä Ekoviljelijöiden paikallistoiminnasta tai Lyckegårdin koneista ja laitteista.

Luomuliitosta koko messujen ajan paikalla ovat toiminnanjohtaja Susann Rännäri, mukana menossa myös agrologi tutkinnon asiantuntijaharjoittelija Kristiina Ojala Hämeen ammattikorkeakoulusta ja LuomuHiili hankkeen asiantuntijamme Erkki Vihonen. Kansainvälisessä 12 EU maan yhteisessä hankkeessa tsempataan luomutiloja hiilensidonnassa viljelyratkaisuilla ja näin torjua osaltaan jo alkanutta ilmastonmuutosta. Perjantaina osastolla myös Luomuliiton puheenjohtaja Janne Rauhansuu.

Ekoviljelijät ry on eteläpohjalainen Luomuliiton paikallinen luomutuottajain yhdistys. Ekoviljelijöistä Juhana Hilmonen on paikalla torstaina, kertomassa omasta tuotannostaan ja Ekoviljelijöiden toiminnasta.

Lyckegårdn edustajien kanssa voi keskustella erityisesti luomutuottajien tarpeisiin kehitetyistä mekaaniseen rikkakasvien torjunnan laitteista.

Torstaina 4.7. illalla järjestämme jäsenille Farmari-jatkot, lisätietoa tuottajajäsenten uutiskirjeessä.