Kilpailut_ja_kunniamaininnat-hero

Vuoden Luomutuote -kilpailu avattu

Ilmoita tuotteesi mukaan 28.8. mennessä!

Vuosittainen kilpailu nostaa esille Suomen parhaat luomutuotteet. Mukaan mahtuvat niin pienet kuin suuretkin toimijat.

Tuotteiden arviointikriteereitä ovat maku ja muut aistinvaraiset ominaisuudet. Tuotteista arvioidaan myös pakkaus: sen houkuttavuus, ulkonäkö, käytettävyys ja kierrätettävyys. Tuotteen kokonaisuudesta arvioidaan sen uutuusarvo, innovatiivisuus ja kaupallinen potentiaali.

Tuotteen tulee olla valmistettu Suomessa, ja pääraaka-aineiden tulee olla alkuperältään suomalaisia. Kilpailussa sovelletaan Hyvää Suomesta -merkin kriteereitä. Jos kilpailija osoittaa, että pääraaka-ainetta ei ole saatavilla kotimaisena, voidaan ulkomainen raaka-aine hyväksyä. Kauppojen private label -tuotteet eivät voi osallistua kilpailuun.

Kilpailussa on kaksi sarjaa: kuluttajatuotteet ja ammattikeittiötuotteet. Voittajan valitsee asiantuntijaraati. Voittajat julkistetaan Luomuelintarvikepäivässä 5.10.

Ilmoita tuotteesi mukaan viimeistään 28.8.2022 tällä sähköisellä lomakkeella. Lähetämme tarkempia tietoja tuotenäytteiden lähettämiseksi ilmoittautumisajan umpeuduttua.

Vuonna 2021 kilpailussa palkittiin Krannin tilan 00-tyyppinen pizzajauho sekä Malmgårdin Pikkuhelmiä-yksijyvävehnä.

Lisätiedot:

Susann Rännäri