Luomutuotanto > Vuoden Luomuyritys

Ehdota Vuoden Luomuyritystä 2021

Luomuliitto myöntää vuosittain Vuoden Luomuyritys -palkinnon innovatiiviselle, ekologiselle tai muuten innostavaa esimerkkiä näyttäneelle luomuyritykselle.

Voittajan valitsee Luomuliiton hallitus ehdotettujen yritysten joukosta. Ehdota Vuoden Luomuyritystä täyttämällä tämä lomake viimeistään 30.9.

Palkinto jaetaan 11.11. Seinäjoella Luomupäivien yhteydessä.

Luomuyrittäminen on ylpeyden aihe. Palkitsemisen avulla Luomuliitto haluaa kannustaa luomuyrittäjyyteen ja tehdä yrittäjien työtä näkyväksi. Voittaja voi olla maatila, elintarvikejalostusta tai -myyntiä tekevä yritys.

Vuoden Luomuyritys 2020

Vuonna 2020 Luomuliitto myönsi Vuoden Luomuyritys -palkinnon suomusjärveläiselle Birkkalan tilalle yli 20 vuoden sitkeästä työstä kotimaisen luomuspeltin menekin edistämiseksi. Simo ja Riina Larmo vievät Birkkalassa luomuspelttiä eteenpäin jo toisessa polvessa. Yrittäjät seuraavat markkinoita aktiivisesti ja kehittävät tuotevalikoimaa jatkuvasti. Voittajayritys sai kiitosta myös aktiivisesta työstä markkinoinnin eteen.