Pohjois-Pohjanmaan luomuyhdistys

Pohjois-Pohjanmaa yhdistyslogo

Pohjois-Pohjanmaan Luomuyhdistyksen vuosikokous pidettiin 3.9.2020 Pyhäjoella.

Kokous pidettiin Pellonpiennarpäivien jälkeen. Pellonpiennartapahtumassa pääsi tutustumaan tämän kesäiseen Keskisen tilan luomuporkkanan viljelyyn ja lannoitusdemoihin. Katso kuvia tapahtumasta PP Luomun Facebook-sivuilta.

Yhdistyksen hallituksen puheenjohtajana toiminut Matti Kumpulainen luopui tehtävästä ja tilalle valittiin Rauno Haapala. Hallituksen muut jäsenet: Matti Kumpulainen, Satu Kumpulainen, Hannu Keskinen, Pekka Törmälä, Janne Pietilä ja Sirkku Kianto.

Kuvassa vasemmalla: Satu Kumpulainen, Rauno Haapala, Matti Kumpulainen ja Hannu Keskinen.
(Kuva: Sirkku Kianto)

Päästä luomuluontosi irti!

Pohjois-Pohjanmaan Luomuyhdistyksen eli PP Luomun tavoitteena on uudistua ja tarjota jäsenilleen tulevaisuudessa enemmän yhteistä toimintaa. Oletko esimerkiksi innokas kertoja/kirjoittaja, esittelijä, somettaja, organisoija, tapahtumatuottaja ja/tai muulla tavalla innokas olemaan mukana? Toteuta luomuluontoasi ja ilmoittaudu Rauno Haapalalle: rauno.haapala(at)kotinet.com

Jäsenkysely

Luomuyhdistyksemme toiminnan kehittämiseksi olemme kartoittaneet jäsentemme näkemyksiä ja kokemuksia yhdistyksen jäsenyydestä Webropolin kautta tehdyllä kyselyllä. Kysely on päättynyt. Myös tutkimukseen liittynyt ryhmäkeskustelu on käyty ja analysoitu. Kiitämme suuresti kaikkia kyselyyn osallistuneita. Jäsenkysely on osa Yhdistyksenä yhteisellä asialla –opinnäytetyötä, jonka tilaajana toimii Luomuliitto. Opinnäytetyön loppuraportti julkaistaan syksyn 2020 aikana Theseus.fi –tietokannassa ja sen tuloksista voi myös lukea ennakkoon 5/2020 Luomulehdestä.

Luomulehdessä alueen yrittäjistä ja tapahtumista

2/2020 Pohjoisen Luomupäivät kokosivat Kalajoelle yli sata alan toimijaa.

2/2017 Nyt yli 10 mentoria Pohjois-Pohjanmaalla

2/2017 Pohjoisen Luomupäivät herättelivät kunnianhimoa viljelyyn

3/2016 Luomuyhdistyksissä keskustellaan viljelystä, edunvalvonnasta ja jäsenten tavoittamisesta

Pohjoisen Luomupäivät 2017

Katso esitykset ja videoita.