Mentor-toiminta > Katarina Rehnström

Perhe

Naimisissa, kaksi kouluikäistä lasta

Tila

Varsinaista maatilaa itselläni ei ole, mutta pihalla tepastelee noin 40 erirotuista kanaa, hevonen ja muutama lammas.

Tuotannosta

Luomutuotannon tulee olla elintarviketuotannon edelläkävijä ja tien näyttäjä. Paljon ollaan vuosien varrella jo saavutettu, mutta paljon on vielä tekemättä. Ravinteiden kierrätys ja omavaraisuus tiloilla myös energian suhteen sekä eläinten hyvinvoinnin jatkuva parantaminen ovat mielestäni luomutuotannon tulevaisuuden haasteita. Yhteistyön lisääminen sekä tilojen välillä, että kuluttajan ja tuottajan välinen side ovat luomun kannalta aivan oleellisen tärkeitä.

Eläintuotanto

Luomuliitossa toimin kotieläintuotannon asiantuntijana. Eläinpuolella vahvin osaamisalueeni löytyy luomusiipikarjatalouden puolelta. Äidinkieleni on ruotsi ja neuvontaa saa sujuvasti molemmilla kielillä.

Yleistä

Olen myös Eviran valtuuttama kasvi- ja eläinpuolen luomutarkastaja. Lisäksi pidän kursseja ja kirjoitan maatalousalan lehtiin.