Luomuliiton puheenjohtajaksi Pauli Talvitie

Luomuliiton puheenjohtajaksi on valittu Pauli Talvitie Etelä-Pohjanmaalta. Liiton syyskokous valitsi Talvitien yksimielisesti Luomuliiton johtoon.

Talvitie on luomuviljelijä ja luomulihakarjankasvattaja, sekä kokenut yhteiskunnallinen vaikuttaja. Talvitie palaa Luomuliiton puheenjohtajaksi toimittuaan samassa tehtävässä aiemmin vuosina 2015-2016.

– Olen iloinen luomumyynnin kehityksestä vähittäiskaupoissa. Se kertoo, että kuluttajien luottamus on jo saavutettu. Siitä seuraa, että teollisuus ja kauppa pyrkivät tyydyttämään tuon kysynnän. Nyt on vaarana, että pullonkaulaksi muodostuu raaka-aineen saatavuus. Siinä on ehkä suurin yksittäinen haaste puheenjohtajakaudelleni, kertoo Talvitie.

Luomuliiton syyskokous pidettiin valtakunnallisten Luomupäivien päätteeksi Kuopion Rauhalahdessa. Tapahtuma kokosi Savoon yli 120 luomun ammattilaista, jotka keskustelivat kotimaisen luomutuotannon tulevaisuuden näkymistä. Luomualaa yhdisti seminaarissa muun muassa näkemys tarpeesta jalostaa maatiaislajikkeita luomuviljelyn tarpeisiin sekä nostaa valkuaisomavaraisuutta.

Lisätietoja:

Pauli Talvitie