Luomuliiton hanketoiminta

Tuottajaorganisaation mahdollisuudet luomupuutarha- ja siementuottajille

Yhteistyössä on voimaa!

Luomuliiton Tuottajaorganisaatioita puutarha- ja siementuotantoon -hankkeen tavoitteena on edistää tuottajaorganisaatioiden syntyä etenkin luomupuutarha- ja -siementuotantoon. Hankkeessa tiedotetaan laajasti tuottajaorganisaation mahdollisuuksista, järjestetään viljelijätapaamisia, joissa keskustellaan yhteistyön muodoista, laaditaan mallisopimuksia yhteistyön pohjaksi ja tuetaan tuottajaorganisaatioiden perustamista.

“Tuottajaorganisaatio voi parantaa jäsentensä neuvotteluvoimaa yhteismyyntien avulla. Myös tuotantopanosten ostoissa voi olla mahdollisuuksia saada etua suhteessa siihen, että tuotantopanoksia ostaa yksittäinen tuottaja itsenäisesti. Tuottajaorganisaatiot voivat olla tärkeitä yhteistoimintamuotoja tuotantoon liittyvien riskien vähentämisessä. Tuotannon ja markkinoinnin suunnittelu voi olla helpompaa, kun yhteenlaskettu tuotanto on suurempaa. Tuottajaorganisaation etuna voi olla myös se, että se voi päästä markkinoille, joille yksittäisen tuottajan voi olla vaikea päästä.” Näin todetaan julkaisussa Hakuoppaassa tuottajaorganisaatioille.

Tuottajaorganisaatio-hanke esillä kierrätysravinneseminaarissa

Tuottajaorganisaatio-hanke esillä kierrätysravinne-seminaarissa 11.4.2019

Ajatuksesta tuottajaorganisaatioon!

Kiinnostaako keskustella enemmän tuottajaorganisaation mahdollisuuksista?

OTA YHTEYTTÄ:

Puutarhatuotannon tuottajaorganisaatio asiantuntija Jaana Elo puh: 040 964 1518,

Siementuotannon tuottajaorganisaatio asiantuntija Erkki Vihonen puh: 040 936 0377,

Hankkeessa tuotettu materiaali.

Julisteet