Farmari-messut ja iltaohjelmaa

Luomuliiton teltta Farmarissa

Osastomme on M556. Lähin porteista on Portti 1. (Jatka portista Raviradan ohittaneen Linnunlahdentien suuntaisesti Metsäalueen toiseen reunaan ja käänny vasemmalle. Olemme sen kadun puolivälissä.) Kartta.

Tietoiskut:

To 2.7.

• klo 11: Mikä tekee elintarvikkeesta luomun? Elintarvikeasiantuntija Jaana Elo
  • klo 14: Metsän sertifioiminen luomukeruualueeksi, Elintarvikeasiantuntija Jaana Elo

Pe 3.7.

• klo 11: Millainen on luomukanala? Eläintuotannon asiantuntija Katarina Rehnström
  • klo 14: Mihin luomueläintuotanto on matkalla? Luomuvalvonta pakollisesta rutiinista vahvuudeksi luomueläintiloilla -hankkeesta Brita Suokas

La 4.7.

• klo 11: Miten luomulla parannetaan peltomaata? Kasvi- ja maaperäasiantuntija Tuomas Mattila
  • klo 14: Rikkakasvien hallinta luomutuotannossa, Kasvi- ja maaperäasiantuntija Tuomas Mattila

Osasto yhteistyössä Savo-Karjalan luomuyhdistyksen kanssa. Myös myyntiä ja maistatuksia:

mentorkuvitusMentor-tapaaminen 2.7.

Kaikki mentor-toiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan!
Kysy kokeneilta luomutuottajilta eli mentoreilta mieltäsi askarruttaneita kysymyksiä.

Mentor-sivulla voit ilmoittautua mukaan mentoriksi tai mentoroitavaksi. Mentorin saa maksutta ja myös tapaaminen on maksuton.

Tapaaminen pidetään iltaohjelman yhteydessä Saarilan maatilamatkailutilalla, joka on myös Farmarin vierailukohde.

Kokoonnumme Saarilan Honkarinteellä to 2.7. klo 17-19. Ennen kaikkea tapaamisessa keskustellaan ryhmissä samoista asioista kiinnostuneiden kanssa käytännön ratkaisuista luomutuotannossa. Mukaan tapaamiseen voi tulla ilmoittautumatta, mutta jos haluat osallistua (grilli)ruokailuun, ota omia grillattavia mukaan! Jonkin verran olemme varanneet evästä myös niille, ketkä eivät ole ilmoittautuneet. (Lisätietoja: 0400 534003)

Mukana myös Luomuliiton elintarvikeasiantuntija Jaana Elo.

Vasikat-isk-porukassaTyöpaja: Luomuvalvonnan kehittäminen eläintiloilla 2.7.

Luomuvalvonta pakollisesta rutiinista vahvuudeksi luomueläintiloilla -hankkeen työpaja pidetään Polvijärvellä to 2.7. klo 17.30 -19.00 Polvijärvellä  Saarilan maatilamatkailutilalla, Honkarinne-huvilalla.  Brita Suokas toimii työpajan vetäjänä. Tuottajilta pyydetään kokemuksia ja havaintoja luomueläintuotannon valvonnasta.  Vetäjä kokoaa yhteen tietoja hyvistä menetelmistä ja pohditaan parannusehdotuksia.

Lisätietoja: , puh. 050 318 02 52

Järvimaisema web IMG_1220Iltaohjelmaa Honkarinteellä Polvijärvellä 2.7.

Noin klo 17-21 grillataan, saunotaan ja rentoudutaan. Tervetuloa vauvasta vaariin!

Mukaan tapaamiseen voi tulla ilmoittautumatta, mutta jos haluat osallistua (grilli)ruokailuun, ota omia grillattavia mukaan! Jonkin verran olemme varanneet evästä myös niille, ketkä eivät ole ilmoittautuneet. (Lisätietoja: 0400 534003)

Honkarinne paikkana

Majoituksen ja iltaohjelman paikkana on Honkarinne Saarilan maatilamatkailutilalla. Sen saunamökki on järven rannassa, jossa on myös soutuvene vieraiden käyttöön.

Kysy majoituksesta: puh. 0400 534003

Ajo-ohje: Joensuu – Kuopio tieltä Polvijärven liittymästä kohti Polvijärveä. Eteenpäin noin 18 km, vasemmalle kääntyy Solantie, ja risteyksessä on myös Saarilan oma opaste. Hiekkatietä noin 4,5 km, ja taas vasemmalle Saarilan kyltin kohdalta. Vielä 1,5 kilometriä ja oletkin perillä. Ajomatka Joensuusta 30 min. Osoite on Hanintie 14.