Arkisto

Tapahtumia vuonna 2020

Ideat ja yhteistyöehdotukset tapahtumista tervetulleita!

Vuoden 2020 tulevia tapahtumia

Mentoreiden pellonpiennarpäivä Sauvossa Kamparsin Luomutilalla

Luomuliiton mentoreille järjestetään 4.8.2020 pellonpiennarpäivä teemalla maankasvukunto.

Tarkastellaan maankasvukuntoa viljelykasvien, erilaisten muokkaustapojen sekä maaperän kautta. Päivässä kurkistetaan monipuolisesti maanalaiseen elämään aina madoista muruihin.

Luomuliiton kevätkokous ja keskustelutilaisuus kansallisesta luomun kehittämisohjelmasta

Luomuliiton kevätkokous 2020, joka siirrettiin keväällä koronaepidemian takia, järjestetään 9.9.2020 verkossa.

Aika: 09.09.2020 klo 13.00–16:00
Paikka: Verkossa. (Virallinen kokouspaikka: Majvikintie 66, Sipoo.)

Suosittelemme kaikkia osallistujia osallistumaan verkon kautta kokoukseen, virallinen fyysinen paikka on vain siksi, että se on pakko olla. Ennen kokousta järjestämme keskustelutilaisuuden kansallisesta luomun kehittämisohjelmasta.

Kevätkokoukseen osallistuminen vaatii tunnistautumista ilmoittautumisen yhteydessä, koska järjestämme kokouksen verkon kautta. Ilmoittaudu täyttämällä tämä sähköinen lomake. Lomake vastaa allekirjoitusta osallistujalistaan. Kokousmateriaali ja linkki verkkokokoukseen lähetetään osallistujille sähköpostilla.

Kevätkokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.

Vuoden 2020 pellonpiennarpäivän aiheena on maan kasvukunto

Pellonpiennarpäivä 5.8.2020 klo 11:00-14:00 järjestetään Kamparsin Luomutilalla, Karunassa, Varsinais-Suomessa.

Tarkastellaan maan kasvukuntoa viljelykasvien, erilaisten muokkaustapojen sekä maaperän kautta. Päivässä kurkistetaan monipuolisesti maanalaiseen elämään aina madoista muruihin.

Luomun kasvun tavoitteet tulevalle rahoituskaudelle

Luomun kasvun tavoitteista puhutaan juuri nyt paljon sekä EU-tasolla että kansallisesti. Asetetaan nämä tavoitteet mihin tahansa, tulee niiden saavuttamiseksi suunnitella toimenpiteet, joilla niihin päästään. Poliittisten toimien on koostuttava sekä tuotteita markkinoille työntävistä että vetävistä voimista. Yksi työkalu luomun edistämiseksi on tulevan rahoituskauden luomutuki.