Arkisto

Tapahtumia vuonna 2019

Luomuliitto OKRA-messuilla 3.-6.7.2019

Luomuliiton teltassa on luomu esillä pellosta pöytään

Kiinnostaako kunnonkohotuskerho? Miten sinun kastematosi voivat?*

Tule ja keskustele maankasvukunnon parantamisesta, hiilen sidonnasta, luomutuotannosta, sen onnistumisista ja haasteista. Luomuliiton teltassa myös LUOMUKAUPPA. Paikan päällä Luomuliiton asiantuntijoita, edunvalvontajohtaja ja hallituksen jäseniä.

TERVETULOA MUKAAN!

Vuoden Luomutuote ja Vuoden Luomuyritys -kilpailut avattu

Paljasta meille maan mahtavimmat maut ja etevimmät luomuyrittäjät!

Vuonna 2018 Suomessa aloitti ennätysmäärä uusia luomutiloja. Samalla luomun kotimaan kysyntä ja vientimarkkinat kasvavat kohisten. Luomuliitto kutsuu edelläkävijäyritykset sekä tuoteuutuudet ja ikisuosikit mukaan Vuoden Luomutuote ja Vuoden Luomuyritys -kilpailuihin. Haluamme kilpailuilla kannustaa luomuyrittäjyyteen ja tuotekehitykseen sekä nostaa esille tarinoita tuotteiden ja toimijoiden takaa. Lue lisää…

Torjunta-aineet hyvä bisnes – Kuka maksaa haitat?

Torjunta-aineiden käytön vähentämiseksi EU-maissa on ollut kunnianhimoisia tavoitteita, jotka useissa tapauksissa ovat epäonnistuneet. Hyödyt torjunta-aineiden kasvavasta käytöstä ovat vähintäänkin kyseenalaisia.

Tutkimus: luomupelloilla suuremmat ympäristöhyödyt

Luomupelloilla luonnon monimuotoisuus on suurempi ja vesistö- ja ilmastohaitat pienemmät, kertoo laajan tutkimushankkeen raportti.

Luomusiemenen saatavuus ja tulevaisuus

Tuottajaorganisaatiot voisivat olla yksi hyvä ja tehokas keino nostaa luomusiementuotannon määrää, luoda kannattavampia toimintamuotoja tilojen väliseen yhteistyöhön sekä vähentää yksittäisten tilojen riskejä erikoistuotannossa ja markkinoinnissa.